fredag 4 december 2009

Kalasdax

Ikväll vankas det kalas hemma hos familjen S. Prinsessan fyller ju 7 år snart och 13 kompisar kommer på kalas. Alla utom en är tjejer. Hon envisas varje år med att bara bjuda en kille. Hennes favoritkille helt klart. Felix och min gudson E får också vara med så totalt blir det 15 barn. Kvällen till ära passar pappan på att smita iväg på julmiddag med jobbet så mamman kallade in extra förstärkning. Tur att man har vänner som ställer upp =) Ser ändå en ganska lugn kväll frmaför mig. Det blir pannkakstårta till middag, tävlingar och sen film och popcorn. Ska bara säkra hemmet först genom att lägga tjocka filtar i soffan och ta bort min fina vardagsrumsmatta så jag slipper nertrampade popcorn i den. Prinsessan ser verkligen fram emot kvällen. Mamman ser fram emot att klockan ska bli 20.00 och allt är över. Jag gillar att ställa till med kalas och fixa och dona men måste också erkänna att det är dödligt skönt när allt är över och lugnet lägger sig.

Inga kommentarer: