onsdag 25 november 2009

Body Pump

Bestämde mig imorse för att det är dags att ta tag i min träning igen. Fanns lediga platser på Body Pump så jag bokade där. Varför är det så jobbigt att ta sig iväg? Har suttit hela eftermiddagen och våndats över denna träning. När jag väl kommit är det lugnt och efteråt skönt men att ta sig dit.....JOBBIGT! Ja,ja, nu är passet avslutat i alla fall och jag kommer ha grym träningsvärk känner jag. Var alldeles för länge sen jag var på ett pass. Har ju kört mina snabba promenader. Nu fick i alla fall bli starten och jag måste säga att jag gillar tiden på det här passet. 17-00-17.55 är perfekt. Då kan man åka direkt efter jobbet så hinner man inte hem och slappa till sig.

2 kommentarer:

Anna sa...

Åh jag skulle också vilja prova bodypump men jag "vågar inte". Är rädd för att alla där är värsta proffsen och så kommer jag som inte hänger med alls. Men så är det ju i början. Och alla har vi varit nybörjare!

Lena sa...

Nä, våga testa. Det är kul och svårt att inte hänga med. Jag har gått på friskispass förr och där kan det vara svårt att hänga med men på Body Pump är det inte avancerat alls. Handlar ju mer om att andra kanske lägger på mer vikt än vad jag gör men alla tränar ju på sin egen nivå. Nu har jag inte kört på ett tag så jag körde inga maxvikter.