fredag 9 oktober 2009

Vad är det för en dag?

Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det är mormors födelsedag,HURRA HURRA HURRA!!!!!

Idag fyller min älskade mormor 80år. Jag är så glad över att fortfarande få ha min kära mormor i livet och jag hoppas verkligen att vi får många fler år tillsammans.

En mormor
- av Siv Andersson

När mamma vill ha råd
har mormor ofta svar
för hon kan ösa ur
all kunskap som hon har.

Hon ställer ofta upp
när kaos hopar sig.
För barnbarn gör det svårt
att bara säga nej.

När barnbarn växer upp
finns mormor där som stöd.
Sin kärlek och sin tid
hon ger i överflöd.

Och fast det sällan sägs
är tacksamheten stor
att ha en sådan skatt
som mammas goa mor.

Tycker den stämmer så bra in på min mormor. Hennes kunskap och visdom hoppas jag kunna ha en vacker dag. Hon är så snäll, omtänksam, vacker och så fin. Jag älskar verkligen min mormor!

Stort grattis till dig idag mormor. Vi kommer och grattar dig ikväll.

2 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

Vilket snyggt kort!! Har du scrappat det? Håller du på mkt.? Superfint i alla fall!!!

Lena sa...

Nä, har inte gjort det själv. Snodde bara bilden från nätet. Men jag håller med det var fint. Jag scrappar inte så mycket men har massor av saker hemma så jag önskar jag hade mer tid till det. Eller kanske ska säga att jag önskar att jag kunde prioritera det mer. Ska dock fixa ett kort till min kära mormor nu som hon ska få ikväll.

Kram