onsdag 21 oktober 2009

Jobbig morgon

Tilda som alltid med glädje går till skolan bröt ihop totalt imorse. Hon ville verkligen inte gå. Hon kom upp till mig precis innan hon bröt ihop och frågade om jag pussade killarna när jag gick i skolan. Vi pratade lite om det och jag berättade om att man hade chans på varandra men pussades gjorde jag nog inte redan i ettan. Det var först senare. Ok, inget mer med det. Tydligen hade hennes ena kompis frågat om en kille i klassen ville bli ihop med henne så nu var de ihop. Tre minuter senare bröt hon ihop och grät hysteriskt och hon ville inte alls gå till skolan. Kan inte låta bli att fundera på om det hade något att göra med pussar och killar men jag vet inte. Efter ytterligare 20 minuter (ruttna 20 minuter med skrik och gråt) klämmer hon fram att hon har ont i magen och måste nog vara hemma för det. Sen känner hon sig varm. Hon hade ingen feber och elak mamma som jag var tog jag med henne till skolan i alla fall. Följde henne in och såg till att gympakläderna kom på och sen var allt bra igen. Jag pallar inte såna här utbrott på morgonen. Såååå jobbigt och jag hoppas verkligen att det var en engångsgrej. Hon som annars älskar skolan. Hoppas dagen går bra. Lovade att hämta henne tidigare så det ska jag göra.

3 kommentarer:

Anja sa...

Usch vad jobbigt! Verkar ju onekligen som att det har något med killar/pussar att göra???

Inte kul alls att lämna barnen när de mår/känner sådär men jag tror att du gjorde rätt och inte alls att du var en elak mamma.

Upp i sadeln säger dom ju :-)

Håller tummarna att det var en engångsgrej.

kram

Anja

Anja sa...

Nu läste jag inlägget längre ner om den där killen som faktiskt, mobbar, henne. Du tror inte att även detta har med honom att göra. Han känns ju inte sund, verkar inte vara en välmående pojke.

Hur har det gått när du ringde hans föräldrar och när du pratade med fröken i skolan, vad sa hon?

Prata med Tilda, ordentligt, gå till botten med varför hon var så ledsen. Jag får upp en massa obehagliga tankar i huvudet.

Det är INTE ok att den här killen förstör Tildas glädje för att gå till skolan. Hon låter ju nästan rädd.

Stor kram

Anja

Lena sa...

Dagen i skolan gick bra och hon var glad igen när jag hämtade henne. Mamman till killen tyckte såklart inte att det var ok att hennes son gjorde något som Tilda inte ville så hon skulle prata med honom. Enligt Tilda så hade han varit snäll både i tisdags och igår.

Hon funderar väldigt mycket just nu och det är svårt att veta vad hon tänker på. Det kommer liksom små frågor lite då och då. Igår när jag hämtade pratade vi lite om kompisar och det är en del tjafs mellan tjejerna (precis så som tjejer är) och ibland får man vara med och ibland inte. Jag tror att hon är precis som de andra så jag säger inte att hon aldrig gör något dumt men det stör henne nog att bästisen ibland vill leka själv med någon annan osv. Får se hur det varit idag men jag hoppas det i alla fall är slut på killens dumheter.