fredag 16 oktober 2009

Galet tidigt

gick jag upp imorse. Familjen fick ligga kvar, skönt nerbäddade i den varma sängen men själv tvingades jag upp i kylan. Kl.04.00 ringde klockan och 04.40 stod taxin utanför mitt hus och väntade. Alldeles för tidigt för en som igår blev medbjuden på middag med VD och vice VD som är på Stockholmsbesök. Käände mig nästan otrevlig när jag vid 22-tiden började bege mig hemmåt. Men va sjutton, jag skulle ju upp sex timmar senare så det får väl vara ok. God middag fick jag i alla fall och trevligt söllskap. Kul att hinna prata lite med dem också. Blir ju en annan sak utanför jobbet.

Taxichauffören var en glad gammal herre som verkade mycket pigg trots att jag var dagens första kund. Han var berättade massor av sina livshistorier och om sin stora familj med sex barn. Mig kallade han damen......hmmm.... vet inte om man bör kalla en 29-åring för damen men ok då. Lite rolig var han i alla fall. Jag var snygg, ung och vacker som han sa och han var inget av det men kände sig nöjd med sitt liv och det han presterat.

Tåget gick 05.21 från centralen och jag intog sovposition direkt. I mitt fall innebär det att fälla ner borde och lägga mig dubbelvikt över det eftersom jag inte har fönsterplats. Har dock fått äran att sitta framåt vilket jag är glad över. Vill helst inte åka bakåt i X2000. Vaknade runt 8-tiden så jag är ändå ganska utvilad. Lär dock vara måttligt trött ikväll och kanske inte världens roligaste fredagssällskap. Min mamma kommer ner till Malmö under dagen och imorgon blir det nog Köpenhamn och shopping.

Inga kommentarer: