lördag 31 oktober 2009

Effektivt

Tänk att två vuxna kan vara så effektiva när de är utan barnen. Vi har hunnit hur mycket som helst idag känns det som. Tog en promenad till centrum och handlade blommor som jag ska sätta på min farmor och farfars gravar. Några blommor till framsidan och sen lite smör som jag skulle ha till bakning. När vi kom hem röjde jag lite i förrådet och sen planterade jag blommorna genast. Har typ aldrig hänt tror jag. Brukar vara proffs på att köpa hem blommor och sen står de ute på baksidan i väntan på att bli planterade och åker ner i jorden i sista stund innan de ruttnar bort. Ungefär så brukar det bli. Finns ju alltid så mycket mer som är viktigare att göra.

In i huset och börja baka. Vi har bjudit in Jens mellanbrorsa med fru och barn på fika idag. Blev en solskenskaka och sen havrerutor. När jag ändå var i baktagen passade jag på att baka tekakor på Jens mjöl. Lika bra så har han i veckan. Jag tycker det är kul att baka men dötrist att diska allt. Nu var jag tvungen att ta tag i disken också. Tilda kom hem från stallet och var helnöjd med kvällen hos Peter och Elin och sin dag i stallet.

Trevlig fika är avnjuten och Tilda har jag skjutsat ner till hennes gudmor. Hon ringde på förmiddagen och hennes dotter L ville ha en halloweenmiddag så då ville hon att Tilda skulle komma. Utklädd i häxkläder kom hon dit och möttes av två spiderman och en liten L i finaste stjärnklänningen. För vår del här blir det snart middag, sen till gravarna och tända ljus (mysigast att åka nu på kvällen) och sen hämta hem Tilda. Imorgon väntar jobb och därefter en mycket, mycket viktig fotbollsmatch.


Mina fina höstblommor som jag köpte i centrum.

Inga kommentarer: