tisdag 27 oktober 2009

Dåligt samvete

har jag idag och så längtar jag efter min lilla prinsessa. Lämnade henne på skolan imorse - helt själv och väl medveten om att hennes kompisar är lediga. Hoppas, hoppas att någon av tjejerna i klassen är på plats på fritids nu i veckan. Vet att hennes bästisar inte är det. Imorgon ska hon i alla fall få vara med mormor på jobbet så då slipper hon vara där. Mitt dåliga samvete gnager. Ok, om hennes kompisar ändå är på skolan då spelar det ju ingen roll. Nästan bara så att de har roligare där än hemma. De får pyssla massor och det gillar hon ju. Loven är ju trevliga i sig men ärligt talat, vem har möjlighet att ta ledigt alla dessa lov? Kommer bli samma på jullovet. Mina barn kommer få vara på skola/dagis till den 23:e. Då planerar jag att ta ledigt eftersom det är Tildas födelsedag. Sen har de ju turen att vi åker upp till fjällen så då blir de lediga i mellandagarna. För mig känns det mer naturligt att ta ledigt då än nu om jag nu ska välja.

Men ändå, blir nog inte av med det dåliga samvetet för idag.

Inga kommentarer: