torsdag 10 september 2009

Sömn

är superviktigt för mig. Jag måste få sova mina timmar annars blir jag supertrött under dagen. Helst ska jag sova 9 timmar men det är ju rätt sällan man hinner klämma in det, eller rättare sagt - det är rätt sällan jag prioriterar det. I vilket fall som helst så har vårt låta-barnen-sova-själv-projekt fallerat under sommaren och för bara en vecka sen sov vi ständigt fyra i vår säng som är 180cm bred. Jag brukar inte ha problem att sova med barn i sängen men båda två hela nätterna var inte bekvämt så jag startade på nytt i söndags med att vandra tillbaka med barnen när de kom farandes på natten. Det har ju resulterat i att jag varit upp x antal gånger varje natt nu och usch vad trött jag är. Det går såklart bättre och bättre för varje natt. Tilda blev skitsur första två nätterna men nu lägger hon sig bara och somnar om. Felix blir sur men somnar han också. Det jobbiga med Felix när han kommer är att han har hela famnen full av grejer. Gosedjur, hårda leksaker, filt - you name it! Vet inte om han samlar på sig från hyllan innan han går in. Imorse vaknade han i alla fall i sin säng och var superstolt över det. Min rygg mår bättre och jag ser ett litet ljus i den här tunneln också.

No mer Familjesäng hela nätterna, men de får gärna komma in på morgonkvisten!!


Är det såhär det ska se ut hos oss om vi får ytterligare ett barn??? Bilden från Isa Form - superfina tavlor har hon.

Inga kommentarer: