fredag 4 september 2009

Dockskåp

Tilda och morfar klättrade i söndags upp på vinden och hämtade ner det gamla dockskåpet från Lundby som stått där sen jag slutade leka med det för en sisådär 20 år sen eller nåt. Det har från början varit min mammas så det är riktigt gammalt och möblerna är därefter också. Finns några enstaka möbler från 80-talet som inhandlades på min tid men merparten är från mitten av 60-talet. Lite kul när Tilda skulle ställa skåpet på plats och jag förklarar att det är en tv. Hon har ju aldrig sett en så stor och klumpig tv. Idag ska det ju vara platt-tv eller möjligtvis en tjocktv men inte ett helt skåp med tv i. Blev lite nostalgi när skåpet kom ner. Det behöver dock en renovering så nu ska jag fixa några tapeter och tapetsera dockskåp med. Annars är det överrasnade att en leksak kan hålla så bra eftersom det ändå är snart 50 år gammalt. Hela veckan har dockskpået varit prio ett i hennes värld och det har lekts en hel del.

Skåpet är av denna modell med det här är ju lite modernare än Tildas.

Inga kommentarer: