söndag 23 augusti 2009

Tradera

Har haft en del auktioner ute i en veckas tid nu. De allra flesta med barnkläder av naturliga skäl men även tre-fyra Tupperware och sen fyra med barnskor tror jag. Är helt imponerad av hur bra det går att sälja på Tradera nu. Alla känns ju köpgalna. Nu har ju barnbidraget kommit och folk vill handla vinterkläder. Har haft två påsar liggandes sen i våras när jag rensade bland vintersakerna och sen passade jag på att rensa Felix garderob för tvåveckor sen och la ut en del därifrån. Totalt har jag haft 44 auktioner. Folk är ju som galna. Ett exempel som jag inte alls förstår mig på är hur någon kan buda upp ett par helt vanliga bruna plyschbyxor från Lindex till 66kr. Frakten på dessa byxor anges till 24kr (blir då totalt 90kr). Nypriset för dessa byxor är 99kr på Lindex. Själv skulle jag ju gladeligen betala 9kr extra och få ett par helt nya. Tur att alla tänker olika för annars skulle inte jag inkassera alla dessa pengar. Nu har inte riktigt alla auktioner gått ut men med en snabb titt på mina sålda och osålda kan jag konstatera att jag får minst 3700kr för sakerna. Då känns det värt jobbet att packa ihop och skicka iväg allt.

1 kommentar:

Anja sa...

Wow, det är verkligen inte illa!!!

Jag har tänkt lägga ut saker i en evighet nu. En massa helt nya jeans som jag inte kan ha, med lappar kvar och allt, barnkläder, böcker, lite annat smått och gott!

Man kanske ska sätta igång alltså... :-)

Tack för inspirationen!