måndag 8 juni 2009

Min egen snickare

bor i köket och skruvar, sågar och mäter. Idag har jag själv varit delaktig. Kors i taket men efter att barnen somnat och mina föräldrar och min lillebror åkt hem klev jag in i köket och hjälpte till lite. Nu sitter väggskåpen på plats och i skrivande stund står Jens och skruvar fast bänkskåpen. Sen ska vi lyfta på bänksivan. Blir så fint. Nu ser jag verkligen fram emot att få "flytta in" i mitt kök om max två veckor. Alla vitvaror beställde vi idag och de bör då komma i slutet av veckan. Vatten och avlopp ska kopplas in i veckan. Jag ser ett slut på detta renoveringskaos som råder här hemma.

Fantiserar om min nya matta jag ska köpa till vardagsrummet, en till köket och sen ett nytt soffbord och en ny tv-bänk. Får lite att slänga ut påBlocket men så fort de gamla sakerna är borta och huset städat ska jag släpa hem de nya. Kommer bli sååååå fint och sen kan jag njuta i sommar.

Inga kommentarer: