tisdag 2 juni 2009

Bilstädning

Har inte städat en bil sen jag var tonåring och bodde hemma. Då var det jag och mina bröder som stod för alla bilstädningar. Sen vi skaffade egen bil för 7 år sen är det alltid Jens som utfört denna syssla. Han vill ha fint och rent och har alla möjligheter att fixa städningen på jobbet där han har allt som behövs. Även biltvättning fixar han. Sen jag började mitt nya jobb i januari har han bestämt hävdat att det nu är jag som måste sköta om bilen. Kan lova att det inte är min favvosyssla så det har inte blivit gjort. Tog mig dock i kragen nu ikväll och släpade mig ut och dammsög och torkade, dammsög och torkade, slängde skräp och torkade lite till. Eftersom Felix fyller år imorgon och är lovad en framåtvänd bilbarnstol när han fyller fyra så bytte jag även hans bilstol så nu får de båda sitta framåtvända. Kommer bli kanon. Nu är bilen din och ren och min kära make kan sluta tjata om att det är jag som ska fixa med detta...........ett tag i allla fall!

Inga kommentarer: