lördag 4 april 2009

Vilken toppendag

Var mulet på morgonen och jag måste erkänna att jag kände mig lite besviken på att väderprognosen inte hållit. På TV Åre sa de att det skulle vara mulet och första solchansen fanns först på tisdag. Runt 11-tiden tittade solen fram och sen blev det en kanondag med massor av sol och skidåkning. Felix lärde sig åka lift själv på första försöket. Gick hur bra som helst. Banan och dricka i backen för att fylla på energin lite och sen mera skidåkning. Innan vi tog oss hem åkte jag och Felix sittliften som jag lovat. Var rätt jobbigt att ta ner honom från toppen för jag fick ju bromsa åt oss båda. Mestadels stod han mellan mina ben då det är rätt brant där uppe men så fort det fanns möjlighet åkte han själv. Han har verkligen gjort stora framsteg den här vintern. Kul!

Eftermiddagen tillbringade vi ute på altanen. Vi åt sen lunch, spelade spel med barnen och lekte i snön. Jag tog lite karamellfärg och tillverkade raskt rosa snö vilket var uppskattat. Mamma och Tilda gick ut och satte i påskfjädrar i lilla björken så nu är det påsk här i Duved med.
Lite bilder från vår dag:










Inga kommentarer: