tisdag 7 april 2009

Påsken i fjällen

är ju bara för härlig. Nu är det ju mer än 10 år sen som jag firade påsk någon annan stans så för mig är det ju såklart en tradition också. Vad är det nu som är så härligt då? Jo, tänk dig att du vaknar upp och solen skiner in genom fönstret. Det är någon/några plusgrader ute och du inser att det kommer bli en kanondag. En god frukost, på med ytterkläderna och ut i backen. Solen värmer och strålar från klarblå himmel. Humöret är på topp. Full fart i backen.

Lunch fixar vi på grillen i backen. Sitter i solen och njuter av att se min fina familj. Mycket folk i rörelse men det gör inget när allt annat är så bra. Min fina Felix kommer plötsligt på hur han ska göra för att kunna bromsa upp farten och åker hela långa barnbacken själv. Han är hur nöjd som helst och vill åka mer och mer hela tiden. Prinsessan Tilda far fram på guppen i skogen om hon får välja och mamman inser plötsligt att hon kommer bli en riktig skidfreak. Helt plötsligt hoppar hon upp på en box som står i backen och åker på den (det hade hon tidigare sett Elin göra så varför inte prova själv?). Ja, jag kan helt enkelt inte sluta le.

Som fortsättning på denna toppendag tar jag barnen med mig upp i sittliften som utlovat och det blir en vända upp och en ner. Sen hem till vår fina altan där isbaren var utsågad och klar. Blev ytterligare en stund i solen med hemma afterski. Bus med barnen och bara mys. Kl.17 var det bokat massage åt mig så jag tar en promenad ner till DagSpa och avnjuter en härlig chokladmassage.

Låter det inte toppen? Jag njuter i fulla drag just nu.

Inga kommentarer: