måndag 13 april 2009

11 maskiner


Skönt att vi tog oss hem en dag tidigare och fick den här dagen hemma. Har hunnit med en hel del idag även om det inte varit några speciellt roliga saker. Har tvättat i mängder. Eftersom vi fick med oss alla vinterkläder hem från fjällen passar jag på att tvätta upp dem och sen lakan och handdukar och såklart alla vanliga kläder. Allt som allt 11 maskiner. Inte speciellt vanligt att vi har tvätt i de mängderna. Studsmattan har kommit upp och barnen är glada över det och har haft massa kompisar här idag. Tildas cykel hämtade vi hem från Jens jobb, bilen är nytvättad, takboxen avtagen och det är sommardäck på nu. Kylskåpet som gapade tomt är numera påfyllt och jag 1500kr fattigare. I vårt renoveringskaos har jag även hunnit med att städa och skura. Det kommer såklart se lika skitigt ut som innan snart (jag ska strax börja slipa med maskin i trappan och det lär damma) men det kändes i alla fall bra att städa av lite.

Nu ska jag ropa in mina två små älsklingar som numera helt gett upp tv-tittande för utelek. härligt med vår!

Inga kommentarer: