lördag 14 mars 2009

Jobbhelg

är det för mig den här helgen. Idag sitter jag på kära gamla Stureplan som är ombyggt och allt. Imorgon är det Stora Visningsdagen (www.jm.se) så då ska jag jobba på Liljeholmskajen som är mitt vanliga projekt. Som vanligt är det rätt lugnt här på Stureplan. Idag har jag dock sju medarbetare som är ute på stan och delar ut flyers inför Stora Visningsdagen imorgon så lite fart blir det ju här ändå.

Barnen och Jens åkte till landet imorse. Är så roligt för barnen tycker verkligen det är kul. Båda två frågade om de skulle sova över men det blir till att åka hem ikväll för dem. Var länge sen de var ute på landet så de får nog kul. Hoppas på fint väder i sommar och att vi får fixa iordning så att alla familjer (vår och Jens två syskons) får eget rum så man kan lämna saker. Är så jobbigt nu när man ska packa ihop allt bara för att man åker hem en dag eller två för nån annan kanske vill sova i det rummet osv. Vore toppen med "eget". Får vi som vi vill så görs det iordning uppe på övervåningen i lilla stugan. Det är inte stora rum men det funkar. Är så sällan inne på rummet ändå när man är där. Förhoppningsvis är det ju soligt och varmt så då är man ändå ute. Åh, nu började jag längta till sommaren.

Ikväll blir det Wild Kids med barnen (Matildas favoritprogram) och sen Melodifestivalen som jag troligen får titta på helt ensam med två sovande barn brevid. Jens åker till F och sover där för imorgon kl.6 går Årebussen så de åker upp redan imorgon. Sen blir det jag och N som får åka på onsdag så jag är själv med barnen i början av veckan.

Inga kommentarer: