tisdag 6 januari 2009

Utmaning

Har just utmanat min man. Han kommer torska lätt. Vi har satt som mål att inte äta något godis förrän vi åker på vår weekend till jönköping. Nu är det ju inte så långt dit men för två godisgrisar som oss kan det ju kännas långt. Vi åker den 16 januari så det blir med andra ord 10 dagar. Jag har ju klarat det förr så det blir inga problem. Känns ibland som att man bara handlar hem godis på fredagen eller lördagen bara för att det ska vara så. Sen behöver man inte vara så sugen men äter såklart i alla fall. Det är ju fredag liksom. Nä, nu ska det bli ändring på det. Jag lyckades ju gå upp ett helt kilo under julhelgen så nu ska det bort. Slut på det roliga helt enkelt. Ska hitta nya nyttiga roliga saker. Någon som sitter med ett nyttigt och gott recept i bakfickan?

2 kommentarer:

Unknown sa...

ja som lärare på en skola, bild o form och 5års klaalärare. ska bli jättekul!

Carpe Diem sa...

Hej Hej!

Fruktsallad & nötter!! Supergott o nyttigt. (osaltade nötter)
Skulle oxå behöva godisuppehåll, eller snacksuppehåll så man inte köper annat onyttigt istället.

Kul med weekend, ska ni göra något speciellt?

Jag fick inte bort fläckarna trots 2 försök, andra försöket lät jag plaggen ligga 30-40 min innan jag tvättade dom. Har blivit tipsad om Vanish av många så jag vet inte hur jag ska göra.

Kram Marie