fredag 5 december 2008

Kalas

Nu ikväll har vi haft Tildas 6 årskalas. Kan inte fatta att hon snart ska fylla 6 år. Vart har tiden tagit vägen. Vi hade fått låna matsalen i en skola här i närheten då en av hennes bästa kompisars pappa jobbar där. Supersnällt av honom att ställa upp. Han var där redan innan och hjälpte oss att fixa iordning o stannade även kvar efteråt och hjälpte till att städa. Tilda fick en hel hög med fina paket. Hon var så nöjd. 11 barn blev det som kom och det räckte gott. korv med bröd till middag och sen lite lekar. Det behövs inte så mycket för att de ska vara roade. Vi hade dansstopp, limbo och panga ballongleken. Allt flöt på bra tills det var dags för glassen. Jag hade fixat den i köket och gick ut i matsalen och tände tomteblossen. Ring, ring, ring! Skit! Brandlarmet gick. Hann bara tända ett tomtebloss så det var verkligen ett känsligt larm. Lagom pinsamt vill jag lova men jag trodde faktiskt inteatt det skulle utlösa så lätt så jag har inte ens funderat på att jag inte skulle kunnat haft tomtebloss. Larmet tjöt och securitas ringde. Tur att Roger var kvar så han förklarade läget. Securitas måste ju åka ut ändå och stänga av larmet. efter 10 minuter lyckades Jens stänga av det själv för det var inget härligt ljud vill jag lova. Barnen brydde sig inte så mycket utan tyckte mest att det var spännande att det skulle komma vakter.
Bortsett från larmincidenten var det ett mycket bra kalas. Alla skötte sig fint och var nöjda. Så även vår egen lilla snart 6-åriga tjej. Imorgon är det göra nallar, spela spel och ta på sig nya kläder, halsband och örhängen som står på schemat. Många fina presenter fick hon!

Inga kommentarer: