tisdag 9 december 2008

Granen står så grön och grann i stugan......

Då var granen inne och klädd. I år är den designad av en snart 6 årig tjej som älskar allt som har med prinsessor och glitter att göra. Förr året köpte jag och matilda rosa/silvrigt glitter på rean. Jens protesterade hej vilt när det nu skulle upp men nu sitter det där. Silverkulor, svarta hjärtan, cerisa skapelser och snöflingor i en salig blandning. Jag tycker det är lite kul när Tilda själv får bestämma. Egentligen har jag svårt att låta bli att fingra på kulorna för jag vill gärna ha allt symetriskt men det viktigaste är att hon är nöjd. Felix bryr sig inte så värst mycket. Han är nöjd om julgrisen står under granen.

Barnen har även fått klä varsin liten gran på sina rum. Där sa Felix bestämt att han skulle ha sitt blåa glitter han fått av mormor och morfar så nu pryds hans gran av knallblått glitter. Matilda ville ha sitt rosa såklart och blandar det med silver. Är mysigt med lite julstök. Tror att vi ger barnen lite fika efter att de klätt klart sina granar. Själv ska jag inte fika. Känns ju lite dumt eftersom jag ska åka och träna kl.20. Body Pump väntar ikväll. Rätt kul när man väl pallrat sig dit. Det jobbiga är bara att förflytta sig från den härliga soffan, julkänslan, julmusiken och familjen för att stå och svettas och plåga sina muskler i en timme. Brukar dock kännas mycket bra efteråt!


Julgran i värsta prinsessklädseln

Inga kommentarer: