lördag 15 november 2008

Köksplaner....

Har länge irriterat mig på vårt kök och velat göra om det men det har stannat vid drömmar. Nu har vi dock bestämt oss för att det börjar bli dags. Har sett bra mycket fulare kök än vårt men jag bara stör mig på det. Folien på ena luckan under diskbänken är typ rutten och har lossnat en bit av, kantlisten på vår fula laminatbänkskiva har lossnat i kanten och skåpstommarna har gjort sitt efter att troget ha tjänat sina olika ägare i snart 40 år. Dessa stackars stommar ha dessutom behövt utstå olika ingreppi form av beklädnad med hyllpapp som sedan rivits ner och lämnat fula spår efter sig. Lådorna är tröga att dra ut och lämnar sågspån efter sig i lådan under (mindre trevligt). Det är helt enkelt dags för en renovering av vårt kök.

Jag har beställt hem kökskataloger från några leverantörer och suttit och bläddrat i. Vet ungefär vad jag vill ha och min andra hälft verkar vara med på mina önskemål. Vi har rätt lika smak ändå. Var uppe i en lägenhet på jobbet idag. Gillar den skarpt och köket är superfint. Om man bara byter kakel (är små svarta mosaikplattor nu) skulle jag kunna kopiera det hela rakt av tror jag. Är vita högglansiga luckor från Myresjökök, inbyggd kyl och frys, helintegrerad diskmaskin, rostfri inbyggnadsugn och micro m.m. Skulle även kunna tänka mig kyl och frys i detta utförande. Me like!

Bilden är från Electrolux.


Var uppe på jobbet idag och tog bilder på köket. Här kommer dem.


Är det inte superfint? Gillar att det är inbyggd kyl och frys. Stenskivan är verkligen nice och diskhon så mycket snyggare än de klassiska.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
jag hamnade här via en länk på nåt forum hos allt för föräldrar. Hursomhelst vill jag bara passa på att tipsa om att köra på stenbänkskiva som du är inne på. Vi har haft vår sen förra sommaren och det är fantastiskt. Jag kan inte tänka mig nåt annat nu. Man kan baka direkt på skivan och det känns väldigt lätt att hålla rent, ser aldrig slabbigt ut. Vi har en stående sten (ca 30 cm) istället för kakel mot väggen. Det blev också bra.
Lycka till med köket.
Hälsningar Lisen Edlund