söndag 23 november 2008

Hemma igen

efter en minst sagt snöig helg i Uppsala. Vilken mysig liten stad! Har haft så kul och är verkligen glad att vi kom iväg på detta. Var längesen vi tre hann prata och umgås såhär mycket. Här kommer en liten sammanfattning av våra 30 timmar tillsammans.

Kristin hämtade mig 09.30 och vi åkte sen och plockade upp Nettan. Det snöade och var halt på vägen så vi tog det lugnt. Passerade två bilar som krockat och en bil i skogen på vägen vilket påminner en ännu mer om hur lätt det är att något händer. Vi hade inte hundra koll på vart hotellet låg men att hitta in till centrum är ju inte speciellt svårt. Bilen parkerade vi vid saluhallen och sen började vår shopping. Var så skönt att bara få vandra runt i lugn och ro och kolla i alla butiker. Ingen stress och ingen som väntade på mig hemma.

En sallad till lunch och sen fortsatte vi vår vandring längst med shoppinggatan. Kristin hittade en hel del kläder, jag köpte strumpbyxor till mig och lite barnkläder (oj vad konstigt, har aldrig hänt förr!) och Nettan inhandlade bl a en mössa. En kortare fikapaus på Waynes Coffe och en massa shopping senare gick vi till hotellet. Fick ett helt ok rum. Vi hade bokat ett twinbed med en extra säng. Jag erbjöd mig att ta extrasängen. Tur för Kristin att det inte var hon som skulle sova i den eftersom den var riktigt kort.

Eftersom ingen av oss känner till Uppsala nämnvärt sen tidigare hade vi varit förutseende och försökt få lite tips från de som vet bättre. Jag och Nettan hade lyckats få samma tips på restaurang så det blev Amazing Thai som fick äran att mätta våra munnar. Var supergott och billigt. 139kr för en meny med förrätt, varmrätt och efterrätt. Efter middagen gick vi till ett ställe som hette Flustret. Våra förväntningar var nog lite blandade då vi fick höra från hotellets receptionist att det var ett ställe för "40-taggare" men vi hade även andra uppgifter. Det första som händer när vi kommer in är att det kommer fram en packad gubbe i 45-årsåldern och börjar snacka med oss. Vi gav honom en hel del pikar om att vi inte var intresserade av någon djupare diskussion med honom men han gav inte upp. Det hela slutade med att han bjöd oss på en drink och därefter flydde vi in på toa för att skaka av oss honom. Lyckades rätt bra med det. Kvällen blev efter det toppen med massor av dans. Vi var tillbaka på hotellet runt 02.15 och då var vi tre småbarnsmorsor rätt trötta och det var t o m skönt att krypa ner i min härliga för korta tältsäng.

Idag började vi med en god frukostbuffé i restaurangen och gick därefter till relaxavdelningen. Var väl ingen höjdare och vi var inte sugna på att bada men duscha och basta lockade mer. Kristin var först in och insåg snabbt att bastun inte var på. Det blev alltså bara dusch för oss och sen var det dags att checka ut och gå på stan igen. Blev en kortare shoppingtur innan vi begav oss hem i snöyran igen.

Tack tjejer för en toppenhelg i Uppsala!



Domkyrkan syns i bakgrunden.

Jag och Kristin på Amazing Thai

Brr, kallt ute.... Mot Flustret =)



Tre småbarnsmorsor på vift

Med packningen klar och shoppingpåsar i handen lämnar vi Uppsala efter en underbar helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

ser ut som ni hade en toppen helg!,själv var jag på flurran för några veckor sen - riktig skoj!