onsdag 26 maj 2010

Vaccination


Dags för barnen att ta sin andra vaccination mot TBE idag. Vi har ju funderat på att vaccinera dem ett tag eftersom vi vistas en hel del på landet i skärgården där smittan ändå är rätt utbredd. Första dosen fick de för två veckor sen och nu var det dags igen. Tilda tyckte inte alls det var någon fara men Felix kom hem och beröttade om en superstor sprutan som var minst såhär lång (han visade och måttade upp lika långt som hela hans arm). Killen med fantasi =) De var i alla fall duktiga båda två och hade fått snygga plåster, tatueringar och varsin klubba från sjuksköterskan.

Fotbollsträning för Felix, lek ute för Tilda, middagslagning för mig. Sen blev det middag ute på altanen i det fina vädret. Det gäller ju att passa på. Är inte så många dagar man kan sitta ute i Sverige.

Hade bestämt med Karin att vi skulle ut på motionsrunda igen. Jag drog iväg lite tidigare så jag hann springa ett varv och sen gick vi ett ihop. Nöjd med veckans motion än så länge. Hoppas hinna med en löprunda till på lördag. Måste ju böja träna om jag ska kunna springa tjejmilen i september. Har inte anmält mig än men funderar starkt på att göra det. Är ju bra som motivation till att ta mig ut i sommar. Skulle jag få välja skulle jag vilja hinna med tre gånger/vecka. Funkar ju inte alltid så man får vara glad för de stunder man kan sno åt sig.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja! jag tänkte oxå springa tjejmilen:)