fredag 14 maj 2010

Många lediga

gjorde precis som vi och åkte till Andy´s lekland just idag. Vädret var ju sådär och vad passar då bättre än att låta barnen springa av sig inomhus. Galet mycket folk på plats men barnen bryr sig ju inte nämnvärt. Mina var ju dessutom supernöjda med att få leka med favvo Melvin och Leo. Jag tänkte vara lite smart och vänta ut den värsta lunchkön i kaféet men det var ju låååång kö konstant. Ställde mig i den oändligt långa kön och först 25 minuter senare blev det vår tur att beställa. Pannkakor till barnen och själv ville jag ha en pastasallad men den var slut så det blev en macka med tomat & mozzarella. Sen började väntan på pannkakorna. Hur det kan ta 20 minuter att värma npgra pannkakor i micron övergår mitt förstånd men det gjorde det i alla fall. Resultat: fyra hungriga barn som inte alls hade lust att sitta still och vänta men som inte heller orkade leka. Tillslut fick de i alla fall sina pannkakor (och den arga mamman fick en vaniljlatte som plåster på såren).

Efter Andy´s svängde vi förbi morbror Peter & Elin men de var inte hemma. Sen blev det biblioteket och sist centrum.

Kvällen har vi tillbringat hos familjen Lundberg. God mat och trevligt sällskap. Tack för det. Nu är jag och barnen hemma igen men vart maken tog vägen kan man ju fråga sig. Han fastnade nog kvar hos dem så vi får väl se när han dyker upp.

Imorgon funderar jag på att ta med mig barnen till Täby galopp på loppis. Jens ska fixa klart på baksidan så nåt kul måste vi ju hitta på. har aldrig varit där förr men har hört att det ska vara riktigt mycket loppisprylar (och folk med för den delen).

Inga kommentarer: