måndag 2 augusti 2010

Tillbaka på jobbet

Känns helt ok att vara tillbaka. Dock måste jag säga att det känns som höst nu. Jag brukar alltid ha ganska sen semester och vara tillbaka först i mitten av augusti och där är det ju dags för skolstart och hösten är i antågande. Nu är jag ju tillbaka tidigare och visst är det fortfarande sommar men den känslan har försvunnit lite. Har kanske lite med vädret att göra också. Det var ju så otroligt fint väder i början av sommaren. Längtar efter att få tillbaka den värmen så man kan få njuta av varma härliga kvällar i alla fall.

Undrar hur min lillprins har det på dagis idag? Tur att hans bästa A också skulle gå på dagis. Då vet jag i alla fall att han har någon att leka med. Tilda är på landet med farmor och för hennes del ska vi pussla den här veckan. Allt för att hon ska slippa vara på sommarfritids. Nästa vecka åker hon till Åre med mamma och pappa så det är bara den här veckan som det är problem. Imorgon ska hon vara hos min mormor och morfar och sen fredag med mamma på jobbet innan de åker. Vi har alltså onsdag och torsdag kvar att fixa. Mest troligt är att hon får komma med oss till jobbet varsin dag om vi inte hittar någon annan hon kan vara hos. Hon ville absolut inte gå på sommarfritids och jag kan förstå henne. Är ingen hon känner där och det brukar vara väldigt lite barn där så det är nog inte så skoj alla gånger.

Ska förbi Hötorget på väg hem och köpa lite blommor. Bla en till min fina granne som jag lider så med. Hennes man fick en storke förra veckan och jag tycker såååå synd om henne. Han lever men frågan är om de kommer kunna bo kvar. De är ju gamla och hon är inte i form heller. Livet tar snabba vändningar ibland. Sorgliga och tråkiga såna. Inte för att en blomma är så mycket för världen men det visar i alla fall att vi bryr oss.

Inga kommentarer: