tisdag 17 augusti 2010

Mat

Känner mig oftast sjuk dålig på det här med varierad matlagning. Är dålig på att planera en veckomatsedel och när jag väl får ett ryck och gör det så håller det bara i några veckor. Nu står ju hösten och bankar på dörren och imorgon är första dagen för Tilda i skolan igen efter ett långt sommarlov för hennes del. Känns som att vardagen kommer igång snabbt och just matlagningen måste planeras på ett annat sätt igen. Har nu bestämt mig för att ge veckormatsedeln en chans igen och framför allt att försöka ligga steget före. Är ju urjobbigt att komma hem fr¨n jobbet med två trötta barn och ställa sig och fixa middag från grunden. Igårkväll tog jag ett kilo köttfärs och gjorde köttbullar som nu ligger i frysen och väntar på att bli uppätna. Idag tänkte jag försöka hinna med att göra en lasagne som vi kan äta imorgon. Torsdag blir vi bjudna på middag så då behöver vi inte bekymra oss om maten och på fredag åker jag och Tilda iväg över helgen så då blir det middag efter vägen.

Igår bjöds det på broccolisoppa vilket fick varierad uppskattning. Jag och Jens tyckte den var god, Felix sa ok och Tilda höll på att kräkas av den (på riktigt). Idag blir det fiskbullar och potatismos. Jag och barnen tycker om det men äter det riktigt sällan eftersom Jens inte är så förtjust i det. Tänkte även göra en pasta med lax i så Jens får väl äta av den. Vill ha matlåda imorgon. Så mycket enklare när man har matlådan klar.

Inga kommentarer: