lördag 29 maj 2010

6 månader

till nästa kalas och jag pustar ut. Gick ändå väldigt bra med tanke på att vi först fick ha alla inne. Regnet fullkomligt öste ner ute. Blev lite lek, presentöppning och fika inne. Jag hade gjort det väldigt enkelt för mig och bakat kakor tidigare (som jag nu bara tog fram ur frysen) och sen köpt glasstrutar. Uppskattat av barnen och lätt för mig. efter fikat bestämde vi oss för att gå ut så på med alla kläder och ut. Vi hann inte mer än utanför dörren innan första skuren kom. Typiskt men barn är ju barn och bryr sig inte om lite regn. Var vi vuxna som suckade lite. Snart sken det dock upp och lek på fotbollsplanen och skattjakt väntade. Alla glada, alla nöjda! Speciellt min lilla prins var nöjd och det är huvudsaken för mig =)

Efter kalaset har jag hunnit med att plocka undan lite i köket och sen ut och måla på baksidan. Hade hoppats att detta var sista strykningen men tji fick jag. Självklart så lyser det igenom så jag kommer åka på att måla en gång till. Det är så urbota trist men inget att göra åt. Hellre det och att det blir fint än att ha det halvdant och sen gå och reta sig på det.

Tilda kollar på tv, Felix leker med sina nya presenter, Jens ska laga mat och jag ska baka lite kakor. Det råder nu lugn och ro hemma hos Familjen S =)

Inga kommentarer: