torsdag 14 januari 2010

15,5kg

lösviktsgodis har jag just handlat. Utöver det inhandlades även 10 plattor läsk, 14 längder med kaffebröd och fyra kartonger kakor. Tur att man inte ska ha allt det där själv. Har handlat till jobbet och alla hungriga killar. De behöver lite uppmuntring såhär i slutet av en supertuff arbetsvecka. Kändes dock rätt skumt att handla 15,5 kilo lösviktsgodis. Det vara bara att ösa ner i påsarna.

Själv längtar jag verkligen tills morgondagens arbetspass är över för då ska jag hem och inta soffläge. Är helt slut. Tar mig med nöd och näppe ur sängen på morgonen. Har ju lyckats bli förkyld nu i veckan också så huvudet känns som det väger 10 kg och en dusch är det enda som får mig att vakna till. Ikväll blir det sista målningen i förrådet så vi kan få ordning där inne i helgen. Kommer nog få åka en vända till tippen för det stod en hel del "skit" där inne. Hade ett gäng stolar som jag ska lägga ut på annons på Blocket också. Blir nog till att köpa klaffstolar istället för vi har inte plats för alla stolar hemma. Visst är det bra att ha när man får gäster men det känns ju dumt att spara dem bara av den anledningen. Då kan klaffstolar funka lika bra och de tar ju inte så mycket plats.

Inga kommentarer: